En kaffe i Milano...


Lovade kaffebaren nära hotellet i Milano att lägga upp fotot på min morgonkaffe som jag avnjöt hos dem innan det var dags att lämna BITmässan. Jag håller vad jag lovar och hoppas nu att de trevlig baristorna tar sig en titt på bloggen. Grazie per il cappuccino!



Kaffebaren var fylld med choklad i alla dess former och inslagna i vackra små paket.

Inte långt därifrån låg även ett kafferosteri - Torrefazione, som serverade utmärkt kaffe och hade stort utbud av teer för den som föredrar det. Rekommenderar denna kaffebar varmt!


Gatan som vi bodde på hade mycket att erbjuda. Njut av bilderna från den lilla butiken mitt i gatan som sålda grönskar och ostar... Den lilla butikens plåtväggar var beprydd med vacker konst var värt att fotograferas!





Tack vare denna trevliga charkman fick jag med mig många delikatesser från Milano-området i min resväska. Grazie tanto e ci vediamo!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar